قسمت36 از کتاب شریعه خرد و شط شعور اشراقی  صفحه 52و53

در کتابى به قلم نگارنده‏ ى این سطور به نام (زهره‏ ى تابان در سیماى قرآن، برهان، عرفان، و کلام معصومان) با دلایل فلسفى، عقلى، قرآنى، حدیثى و عرفانى اثبات نموده ‏ام که نظریه‏ ى صراط‏ هاى مستقیم که اخیرا مطرح است، موضوعى غلط و گمراه‏ کننده است. و خداجویى و عرفان به خداوند متعال و معاشقه یا معامله با خداوند فقط به یک صراط ملزم است و این حقیقت محقق نمى‏ شود الاّ با ولایت امام زمان(عج).[1]

اگر حکیم ابن سینا مى‏ گوید: عارفان خواهان حق اوّل هستند نه از براى چیزى دیگر (عارفان فقط خواهان خدایند و کارى به غیر خدا ندارند) و هیچ چیز را بر شناخت و عبادت وى اختیار نمى‏ کنند، زیرا که فقط وى مستحق عبادت است) مسلّماً این حکیم و امثال او همانند میرداماد، ملاصدرا و نظایر آنان، در مباحث حکمى خود، با استفاده از قواعدى چون قاعده‏ ى امکان اشرف و سنخیت و بسیط الحقیقه و… و آیات کریمه ‏ى قرآن و روایات فریقین این حقیقت را ثابت کرده و معتقدند که خدا خواهى در صورتى امکان 

تحقق دارد که:

1ـ معرفت خدا همراه با شناخت اسم اعظم او یعنى حقیقت محمّدیّه صلی الله علیه و اله باشد.عبادت و معرفت به وسیله‏ ى شناخت حجّت خدا به وجود آمده باشد.

2-علاوه بر شناخت اسم اعظم بیزاری از دشمنان آنان که دشمنان خداینداصلی ترین صفات آن خداجو باشد.

 


برچسب ها برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نویسنده : نویسنده :سید محمد هادی  دیدگاه ها : دیدگاه ها : 0    تاریخ : تاریخ :بهمن 11, 1397

دیدگاه ها مسدود شده اند .

نوشته های اخیر


تمامی حقوق برای حجت الاسلام استاد سید محمد حسین میردامادی محفوظ می باشد .

قدرت گرفته از : شبکه اطلاع رسانی صبا